Ως ψυχολόγοι αναγνωρίζουμε την οικογένεια, το κοινωνικό περιβάλλον – κυρίως τους φίλους- και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης ως βασικούς κοινωνικοπολιτιστικούς παράγοντες διαμόρφωσης προτύπων σώματος. Τα ΜΜΕ είναι ο κυρίως φορέας διαμόρφωσης των κοινωνικών προτύπων σώματος και βέβαια της κοινωνικής σωματικής εικόνας. Τόσο η οικογένεια όσο και το φιλικό και κοινωνικό περιβάλλον είναι δέκτες αλλά και πομποί των κοινωνικών προτύπων αφού και εκείνοι άμεσα επηρεάζονται από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.